آشنایی با بهترین تلسکوپ‌ های سال ۲۰۲۳: برای مشاهده و کشف زیبایی‌های کهکشان
نوشته شده توسط : asemaneshab

تلسکوپ وسیله‌ ای علمی است که نقش بسیار حیاتی در زمینه‌ های فضاشناسی، فیزیک، و آسمان‌ شناسی ایفا می‌کند. این دستگاه تحقیقاتی در زمینه مشاهده و بررسی اجرام آسمانی استفاده می‌شود.

تلسکوپ‌ ها از اصلی‌ ترین ابزار های تحقیقاتی در زمینه فضا شناسی به‌ شمار می‌آیند. این وسیله نه تنها امکان مشاهده اجرام فضایی دورافتاده را فراهم می‌کند، بلکه در پیشرفت تاریخ علم تاثیرگذار است. از زمان اختراع اولین تلسکوپ تا به امروز، از این ابزار در مسیر کشف‌ های بی‌ شماری استفاده شده است. بهترین تلسکوپ برای ستاره شناسان حرفه ای و مبتدی تلسکوپ هایی هستند که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند مطالعه کنید و سپس به راحتی انتخاب کنید.

تلسکوپ‌ ها مدل‌ ها، توانایی‌ ها و ویژگی‌ های متنوعی دارند از تلسکوپ‌ های زمینی گرفته تا تلسکوپ‌ های فضایی و در فهم ما از کیهان موثر بوده‌اند. در این مقاله به معرفی پنج تا از بهترین تلسکوپ‌ های سال 2023 می‌پردازیم تا بر اساس نیازتان تلسکوپ مناسب خود را پیدا کنید. پس همراهمان بمانید.

 

Sky-Watcher Explorer 130 EQ2: بهترین تلسکوپ برای کاوش دقیق در فضا از حیاط خانه

اگر خوش‌ شانس باشید و در یک منطقه تاریک زندگی کنید، تلسکوپ Sky-Watcher Explorer 130 EQ2  یک انتخاب عالی و ارزان است. این تلسکوپ برای مبتدیان بهترین گزینه است تا با آن وارد دنیای ستاره‌شناسی و رصد ستاره‌ ها شوند.

ویژگی که این تلسکوپ را از هم‌رده‌هایش متمایز می‌کند، پایه استوایی آن است. این تلسکوپ با دیافراگم 130 میلی‌متری به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی اجرام آسمانی به‌ ویژه آنهایی را که درخشان‌ تر هستند، ببینید. این مدل برای تماشای ستارگان در حیاط خانه مناسب است ولی جا به‌ جایی آن در سفر به دلیل وزن 12.6 کیلوگرمی‌اش سخت خواهد بود.

 

بهترین تلسکوپ های سال 

 

Orion Skyline 6-inch Dobsonian Reflector Telescope: بهترین تلسکوپ برای دیدن جزئیات دقیق اجرام آسمانی

اگر می‌خواهید جزئیات دقیق‌ تری از اجرام آسمانی ببینید، تلسکوپ 6 اینچی Orion Skyline به دلیل ماهیت کاربری آسان و اپتیک‌ های باکیفیت، انتخابی فوق‌ العاده برای اخترشناسان مبتدی و متوسط ​​است. پس با هم دیگر مشخصات بهترین تلسکوپ برای دیدن جزئیات دقیق اجرام آسمانی را بررسی می کنیم.

این تلسکوپ از یک عدسی 152 میلی‌متری استفاده می‌کند که به نور زیادی اجازه عبور می‌دهد و دیدن اجرام آسمان شب را واضح‌تر می‌کند. استفاده اپتیک‌های چند پوششه، تجربه تماشای آسمان را لذت‌بخش‌ تر می‌کند و تصویر واضحی از اجرام ارائه می‌دهد.

این تلسکوپ با فاصله کانونی 1200 میلی‌متر، می‌تواند جزئیات خیره‌کننده ریز اجرام آسمانی مختلف مانند دره‌ های روی ماه و ویژگی‌ های سیاره‌ های دیگر را نشان دهد.

بزرگنمایی چشمگیر تا 133 برابر اجازه می‌دهد که اجرام آسمانی را با جزئیات باورنکردنی مشاهده کنید. این مدل از چشمی‌ هایی استفاده می‌کند که برای رصد ماه و سیاره‌ ها بسیار مناسب هستند و جزئیات ریزتری را نشان می‌دهند که با بسیاری از دوربین‌ های دیگر امکان‌پذیر نیست.

این تلسکوپ محکم و کاربرپسند است و حتی برای کسانی که تازه وارد علم نجوم شده‌اند یا تجربه چندانی ندارند، انتخاب خوبی است. درحالی که در بازار جایگزین‌ های ارزان‌ تری در دسترس هست، اغلب به کیفیت Skyline 6-inch  نمی‌رسند.

 

خرید بهترین تلسکوپ 

 

Celestron Omni XLT 102: بهترین تلسکوپ برای کسانی که به اپتیک با کیفیت بالا نیاز دارند

Celestron Omni XLT 102 برای اخترشناسان سطح متوسط ​​طراحی شده است. به‌ خصوص افرادی که می‌دانند چگونه از مختصات صعود و انحراف مناسب روی پایه استوایی CG-4 کیفیت بالای این مدل استفاده کنند.

Celestron Omni XLT 102 از پوشش StarBright XLT Celestron استفاده می‌کند تا بیشترین بهره را از نور ورودی ببرد و لذت مشاهده آسمان شب را افزایش دهد.

این تلسکوپ همچنین از فناوری شکل‌دهی کروی برای کاهش انحراف کروی استفاده می‌کند، مشکل رایجی که از تمرکز درست نور جلوگیری می‌کند. در نتیجه، تصاویر واضح‌ تر و با جزئیات بیشتر می‌شوند و دستگاه رنگ‌ های طبیعی و واقعی اجرام آسمانی را نشان می‌دهد.

این تلسکوپ با ترکیبی از دیافراگم 102 میلی‌متری و نسبت کانونی f/10،  مناظر بسیار خوبی از سیاره‌ها، نوارهای جوی مشتری و قمرهای مشتری گرفته تا حلقه‌ های زحل و دهانه‌ های روی ماه را نشان می‌دهد.

این دستگاه دارای چشمی 25 میلی‌متری، مورب ستاره‌ای 1.25 اینچی، سه‌پایه فولادی ضد زنگ، سینی لوازم جانبی، سطح رویی، نرم‌افزار Starry Night Special Edition و یک یابنده 6×30 است. این مدل برای اشخاصی که می دانند چگونه از مختصات صعود و انحراف مناسب استفاده کنند بهترین تلسکوپ است.

 

برای اطلاع از مقاله معرفی بهترین تلسکوپ های 2023 به روی لینک کلیک کنید.

 

Celestron Advanced VX 8 EdgeHD: بهترین تلسکوپ برای ستاره شناسان کارکشته

فناوری EdgeHD سلسترون تلسکوپ‌ های اشمیت-کاسگرین را بسیار بهبود می‌بخشد، به‌خصوص وقتی صحبت از عکاسی نجومی به میان می‌آید.

به‌طور معمول، این تلسکوپ‌ ها یک صفحه کانونی منحنی ایجاد می‌کنند که با سطح صاف سنسور دوربین CCD مطابقت ندارد. این عدم تطابق باعث انحنای میدان شده و باعث می‌شود ستاره‌ های لبه‌ های تصویر تار به نظر برسند.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی تلسکوپ

بااین‌حال، فناوری EdgeHD Celestron این مشکل را با ارائه یک میدان کاملا مسطح برطرف می‌کند. به‌عبارت دیگر عکاسان نجومی می‌توانند عکس‌های واضح و دقیقی را در کل کادر بدون تاری ثبت کنند. عملکرد نوری Celestron Advanced VX 8 EdgeHD چشمگیر و با نماهایی واضح و بدون انحنای نوری یا رنگ کاذب است.

با خرید این مدل از مجموعه لوله نوری که با پایه VX پیشرفته Celestron عرضه شده است می‌توانید استفاده کنید که برای تصویربرداران طراحی شده است. این پایه بدون نیاز به چرخش نصف النهار از سراسر نصف النهار (یک خط شمالی-جنوبی خیالی) عکاسی می‌کند. این تنظیمات همچنین اصلاحات دوره‌ ای را برای حذف خطاها هنگام ردیابی اجرام انجام می‌دهد و دارای یک پورت راهنمای خودکار است.

Celestron Advanced VX 8 EdgeHD می‌تواند باری تا 13.6 کیلوگرم را نیز حمل کند، بنابراین لوله و همه لوازم جانبی کاملا محکم و پایدار هستند. با خود تلسکوپ، کنترلردستی + NexStar، یک چشمی 40 میلی‌متری و اجازه دسترسی به برنامه SkyPortal Celestron و نرم‌افزار Starry Night Special Edition را نیز دریافت خواهید کرد. با توجه به ویژگی هایی که در این قسمت بیان شد این مدل بهترین تلسکوپ برای ستاره شناسان حرفه ای به شمار می رود.

 

بهترین تلسکوپ آسمان شب 

 

Sky-Watcher Skymax 150 PRO: بهترین تلسکوپ برای عکاسان نجومی

اگر تمرکز اصلی شما عکاسی نجومی است، Sky-Watcher's Skymax 150 را به‌ عنوان یک گزینه فوق‌ العاده پیشنهاد می‌کنیم. بعضی از مدل‌ ها حتی یک پایه استوایی عالی دارند که آن را برای عکاسی نجومی کوتاه و طولانی مناسب می‌کند. در ادامه دیگر ویژگی های بهترین تلسکوپ مناسب عکاسی نجومی را آورده ایم.

این تلسکوپ ماکسوتوف-کاسگرین که به‌ خوبی ساخته شده است، یک چشمی با فاصله کانونی 28 میلی‌متر دارد که بزرگنمایی 64 برابری را برای نماهای دقیق و جذاب از اجرام آسمانی ارائه می‌دهد.

Sky-Watcher Skymax 150 PRO  6 کیلوگرم وزن دارد تا برای اکثر پایه‌ های استوایی مناسب باشد و به اندازه کافی سبک است تا بتوانید آن را به هرجا خواستید حمل کنید.

بسیاری از مدل‌ های مختلف پایه‌ ها می‌ توانند وزن تلسکوپ و همچنین هر نوع لوازم جانبی اضافی را که ممکن است بخواهید استفاده کنید، مانند دوربین‌ های CCD یا DSLR، چرخ‌های فیلتر و سایر افزودنی‌ها، تحمل کنند. برای تطبیق‌ پذیری بیشتر، Skymax 150 با صفحه دم کبوتری به سبک Vixen عرضه  شده است که به پایه‌ های مختلف متصل می‌شود.

اپتیک Skymax 150 چشمگیر است و نماهایی واضح و بدون انحنا ارائه می‌دهد. این تلسکوپ همه‌ کاره است و برای عکاسی از همه چیز (از سیاره‌ها گرفته تا کهکشان‌ ها و سحابی‌ های دوردست) عالی است. همچنین این مدل بسیار کاربرپسند است و به‌ راحتی می‌توان به آن لوازم جانبی اضافه کرد تا یک انتخاب عالی برای ستاره‌شناسان و عکاسان نجومی با هر سطح مهارتی باشد.

Skymax 150 پس از پیدا کردن هدف مورد نظر فوکوس خود را به‌ خوبی حفظ می‌کند که برای شب‌ های طولانی در عکاسی نجومی حیاتی است.

 

نتیجه

هر کدام از مدل های ذکر شده در این مقاله در دسته خود به عنوان بهترین تلسکوپ شناخته می شوند. اما مهمترین نکته در زمان خرید تلسکوپ برای شخص خریدار این است که آیا کارایی لازم را برای خریدار دارد یا خیر؟ در خرید تلسکوپ نباید عجول بود بلکه باید به طور دقیق تلسکوپ مدنظر را از لحاظ قیمت تلسکوپ و کیفیت تلسکوپ مورد بررسی قرار داد. تا بعد از خرید تلسکوپ دچار پشیمانی نشوید.

قیمت تلسکوپ به نحوه عملکرد و کیفیت تلسکوپ بستگی دارد و همچنین مکانی که از آن برای خرید استفاده می کنید نیز حائز اهمیت است. شما می توانید با مراجعه به سایت آسمان شب بهترین تلسکوپ را با بهترین قیمت تهیه کنید. با مراجعه به سایت آسمان شب قادر خواهید بود تمام امکانات و ویزگی های بهترین تلسکوپ ها را مطالعه کنید تا انتخابی مطمئن داشته باشید. 

 

برای دانلود مقاله آشنایی با بهترین تلسکوپ های 2023 روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت موسسه طبیعت آسمان شب و آشنایی با بهترین تلسکوپ های 2023

 





:: برچسب‌ها: عکاسی از راه شیری , عکاسی از کهکشان راه شیری , بهترین تلسکوپ , تلسکوپ , خرید تلسکوپ , کهکشان راه شیری , عگاسی نجومی , عکاسی شب , عکاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1715768757